Record Stralis NP 460 – cea mai lungă călătorie cu un singur plin de LNG

Un camion IVECO Stralis NP de 460cp din Marea Britanie, a finalizat ceea ce se crede a fi cea mai lungă cursă cu o singură alimentare de GNL.

Plecând de la Londra, Stralis NP 4×2 a atașat o remorcă cu trei osii și a rulat cu o greutate totală a vehiculului de 30 de tone. După o scurtă trecere cu feribotul de la Dover la Calais, a terminat cursa de 1.728 km fără a fi nevoie de o altă alimentare, depășind recordul oficial al vehiculului de 1.600 km pentru a stabili un nou record de distanță.Astfel, economiile de costuri cu carburantul în această călătorie au ajuns la 40% încomparație cu un camion diesel.

”A fost o ocazie să demonstrăm eficiența lui Stralis NP și să testăm la limită noul nostru motor de 460 CP. […] Funcționarea 100% cu gaz natural este cea mai simplă soluție pentru șoferi și managerii de flotă, care nu mai trebuie să își facă griji pentru motorină și AdBlue”, a declarat Martin Flach, director de carburanți al ternativi al Iveco.

IVECO s-a folosit de această ocazie pentru a demonstra că gazele naturale – inclusiv CNG, GNL și biometan – sunt alternative viabile, realiste, sigure și rentabile la motorină, și sunt disponibile într-o rețea în creștere de furnizori de combustibili din Marea Britanie și de pe întreg continentul.

În ciuda traficului greu din partea britanică a Canalului Mânecii, a unui vânt puternic în Franța și a zonei rutiere spaniole, NP Stralis a înregistrat un consum mediu de combustibil impresionant de 22,6 kg la 100 km.

IVECO a planificat cu atenție ruta folosind MyBestRoute: o aplicație dezvoltată de Michelin pentru clienții Stralis NP. Acesta permite șoferilor și managerilor să aleagă traseul optim pentru orice cursă. De asemenea aplicația include stațiile de alimentare cu GNL și estimarea costului total al călătoriei pentru camioanele diesel și cu gaz natural.

În comparație cu un diesel Euro VI echivalent, NP Stralis care rulează pe GNL emite cu aproximativ 90% mai puține emisii de NO2, 99% mai puține particule și până la 15% mai puțin CO2 si cu până la 95% mai puțin CO2 în cazul utilizării biometanului.

IVECO a fost primul producător de vehicule comerciale care a analizat potențialul gazelor naturale în 1991 – o anticipare care a permis companiei să dezvolte o gamă completă de camioane, autoutilitare și autobuze cu gaz natural.